mandag 9. april 2012

Boks på boks


I påska fikk jeg noen gamle tebokser av svigermor. 
De var allerede malt (litt synd, de er ofte SÅ fine!) 
men trengte nye farger. 
Flaks at jeg har en koffert med godt brukte malesaker!


Ubesluttsom som jeg er tok det noen forsøk 
før jeg ble fornøyd med fargene


Hadde helt glemt at jeg hadde kjøpt denne fine trehesten. 
Den lå gjemt i maleofferten.. 
En gøy overraskelse fra meg selv. 
Takk skal du ha!


De er slitte og godt brukt, 
men jeg blir alltid glad av å se dem!




Litt dårlig lys desverre, 
men slik ble de til slutt.


TIPS: Jeg kjøpte maleprøver for 25,- hos Flugger farve 
og har brukt dem mye og lenge. 
Billig god maling i akkuratt den fargen du vil ha!

1 kommentar:

  1. Ååå, tusen takk for veldig hyggelig kommentar!! Så koselig :D

    Du, jeg hater oppskrifter sjæl, for det skjønner jeg veldig lite av.

    Jeg kan prøve å forklare, men anbefaler å sjekke på youtube under søket crochet chevron/zigzag :)

    Legg opp så langt du vil ha det (her gjør jeg det da bare på gefhülen), snu og hopp over 5 masker, og lag så tre staver. Så en luftmaske, 3 staver og så videre til du vil "brekke". Det er viktig (tror jeg) at du begynner med en bunn, så altså hopp over 3 masker og INGEN luftmaske, bare rett på tre staver. Og så gjentar du dette hele veien til enden. På enden skal du lage tre staver, så tre luftmasker og EN STAV, snu og legg opp 5 luftmasker og tre staver i første "hull" og så skal det gå av seg selv. Bare viktig å huske på å avslutte med den ene ekstra staven (slik at det blir en halvtopp på en måte) og viktig å legge opp de 5 luftmaskene på starten på hver runde.

    Håper du skjønte noe av det der hvertfall. Hahah, det er sååå vanskelig å forklare i ord sånn...

    Men ja, youtube hjelper deg og ;)

    Igjen takk! Og lykke til :)

    SvarSlett